onsdag 19 december 2012

Vad man har en grep till


I helgen var vi på Skeppsviks herrgård och åt julbord.
Jag är bra mycket bättre på att äta än att laga mat så det är så trevligt.
Min vän P-O Bygden är så bra på att ta kort så han tog den här åt mig. Tack snälla!

Så här gillar vi! En grep som är omgjord till en vägg-ljusstake. Vilken lysande ide!
Det är svetsat fast ett fäste och ljushållare på taggarna.
Av allt stearin syns det att den används flitigt.

En sån vill jag också göra. Så nu kommer sommarens loppis-besök gå åt till söka en grep.
Det är märkligt med fantastiska, kanon-ideer. När man kommer på att man behöver en grej, typ en grep,
finns det inte en grep i hela världen.
 I min fantasi så tycker jag att det måste stå grepar i dom flesta garage och förråd.
Och det har det säker gjort men hela min släkt är mest intresserad av att städa och slänga.
Det är loppisarna jag måste förlita mig på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar