lördag 15 december 2012

Ljuset kommer




Jag tycker inte man behöver ha så himla bråttom med tiden.
Jag menar nu är det jul, då är året snart slut och oj nu är det vår och då ska påskriset fram och skynda, skynda.
Det blir bara att man inte kan vara stilla i tiden just nu utan är i framtiden och bort.
För det är alltid mera hela tiden
Förstår du vad jag menar!?

Har du tänkt på det ett tag nu?
Då vill jag att du bara ger den här bilden en liten titt. Ser du datumet? Den 17 mars 2012 hade jag köpt
penser och satt i en kruka. Ser du ljuset, solen? Det är en gris-blink bort 17 mars ska du veta.
Då får vi tillbaka solen och dagarna blir lite längre och längre

Här är det då ännu värre! Gräs och sommar-blommor planterat i min dotters vinter-skor.
Jo, jag har köpt ett annat par åt henne så helt skolös är hon inte.

Här gick jag nog lite för långt men det var att ljuset kommer tillbaka jag ville komma fram till...
Vi ska inte ha så bråttom med allt så man glömmer hur fint och mysigt det är nu.
För det är vansinnigt vackert med snön som faller sakta ner en bäcksvart natt.
Men ljuset kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar