torsdag 13 december 2012

Lucköppning


När alla nätbutiker och många bloggare ska ha adventskalendrar med lucköppning ska då inte jag vara sämre.
Luckan är ett ordentligt skåp som skrämde livet ur vem som helst, mörkt och hemskt,
men med vit färg och knoppar från tradera blev det en nytändning.
 I en av luckorna hade det legat doftljus, eller något sånt, för den lukten satt kvar hur mycket man målade om.
Och vad ska då finnas i luckan?


Inspiration, naturligtvis!
Jag blir helt pysselnödig när jag ser den här bilden.
Vilka fantastiska underverk man ska kunna göra med allt det här!
Jag skulle vilja virka bakelser och julkulor och mormorsplädar och en rattmuff!!
Om jag bara lär mig att virka vill säga.
Den lilla detaljen får jag ta tag i vid tillfälle.
 Men jag gillar bilden, jag känner hur det kliar i fingrarna för alla färgerna är så fina.
Om man tänker sig ett ordentligt skåp med hyllor och fack, fullt med garner och tyger och pärlor och knappar
och snören och precis vad du vill.....du går inte därifrån i första taget
Hrmm, en pysslares våta dröm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar