torsdag 20 december 2012

Aningens julmys


Det är inte mycket julmys på den här bloggen ser jag.
Om man lägger upp det som finns i skallen just nu så blir det kanske så,
men det finns massor med andra forum som julmyser allt vad som går, så lite påverkad blir jag.

Jag såg på Ernst i går på tv, himmel den karln ockuperar all sändningstid nu till jul, så man kommer inte undan.
Vi är väl inte överens om allt, Ernst och jag, men ibland har han bra ideer.
Jag gillar den stil han anammar, att allt behöver inte vara nytt utan man kan göra om det man har.

Och att han drar fram en gigantisk zink-balja att sätta julgranen i, det var en briljant ide.
Vår julgransfot från he..etet både läker vatten och är pytteliten bytta att hälla vatten i .
Men andra ord, det lilla som ryms läker ut.
Så jag hämtade en vit, ful men praktisk plastback nog stor att sätta ner hela alltet i .
Det är ju för tokigt att här finns det minsann inga snygga zinkbaljor.


Nu till kamouflage-delen.
Den är stor som ett mindre badkar och numera fylld med vatten.
En mörkgrön gardin med ett snöre runt får baljan att försvinna under grenarna.
Jag är nöjd och granen är nöjd, bättre det här än som jag gjorde ifjol.
Då hade jag en badrumsmatta med gummi under för att inte förstöra golvet totalt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar