fredag 14 december 2012

Pimpad soffa


Vi har en soffa som köptes när alla ungar bodde hemma och alla gillade att ligga i soffan och se film.
Det vill säga, en ordentlig pjäs som är helt omöjlig att sitta som folk i men att halvligga i går bra.
Nu är den ungefär fem år och det var nog ingen kanon-kvalitet för i min soffhörna är den ordentligt ner-sutten.
Jag gillar inte att bara köpa nytt för man är less på något men våran relation, min och soffans, är lite ansträngd.
Kuddar precis överallt som ska puffas till och jagas runt. Sedan släpper den fjun och dun.

Julen är som bekant på gång och julklappar och annat får företräde i ekonomin istället för en ny soffa.
Så den måste pimpas upp så jag kan förlåta åbäket ett tag till.
Jag la en matta i soffan med lite glada färger och sydde nya fodral till kuddarna.
Den blev piggare ska jag säga och med röda kuddfodral känns det som jul året runt
Att säga att den blev som ny är väl att ta i men den blev lite roligare.
Men nu ska jag jaga runt mattan också som ska ligga snyggt och rakt och kuddarna far runt precis som förut.
Men det går mycket bra att ligga och se film i den en hel kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar