söndag 2 december 2012

Chilla mer


Glad första advent! Eller hur man säger.
 Nu är det läge att lägga upp fötterna på bordet med ett glas vin, eller julmust går lika bra, och känna sig nöjd.
Du har kämpat och grejat på och nu ungefär kan det vara nog ett tag. Jul och allt med den är nog trevligt, men har en tendens att slå över. Särskilt mammor och kvinnor tar allt julmys som sitt personliga ansvar och det är inte lite att leva upp till. Jag vet inte var det är lagom och hur man ska göra på bästa sätt, det måste man bestämma själv.

Men idag, någon gång i eftermiddag har du fejat färdigt och då sätter du dig ner och känn att; Skit, va bra det blev! Var nöjd  och tillfreds med det du har gjort. Om du inte håller på med något julfix så sätt dig och var nöjd ändå, det kan inte göras nog ofta. Jag lever ibland intelligenta och förståndiga människor och min 20åriga dotter säger åt mig att chilla mer och min mamma lägger upp fötterna på bordet och ta det lugnt.
Ok, då gör vi det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar