tisdag 18 december 2012

Tid att pussas


Jag tänkt jag skulle påminna om vikten av en mistel.
 Ni vet, bara någon står under den får man helt skamlöst pussas obegränsat.
Hemma hos oss har den traditionen inte riktigt slagit igenom, jag skulle tro att bara tanken gör  mig panikslagen.
Vadå?! Räknas grannen eller elektrikern dit också? Fler människor som inte tillhör familjen finns inte här.
Det är nog så att jag är alldeles trångsynt och inskränkt , men det behöver inte hindra er!
Lite osvenskt skamlöst pussande skulle kunna lätta upp tillvaron.
Eller ännu bättre, ta den på jobbet och häng upp den på ett bra ställe.
Skamlöst pussande är väl att hoppas på för mycket, men en kram av snygga kollegan kan du få.




Nu har jag ingen bild på en mistel, naturligtvis, för jag har inte hängt upp någon.

Men jag har på en groda!!
Temat påminner, passa på att pussa alla grodor du får tag i , det är mycket möjligt att det är en prins.
Jag tänker mig fortfarande på jobbet under misteln, där har du alla chanser.
Ta inte bara snyggingen utan ge andra , lite otippade, en chans.
För det måste vara där prinsen finns nämligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar