söndag 9 december 2012

Julstressad jag!?






Julstressad jag!?
Inte alls,  revbensspjället är pyntat och satt i fot, ungarna är saltade och satt  i ugnen.
Julklapparna är lagda under sängen, granen står i frysen och jag har bakat svärmor hela dagen
som nu är avkyld och fyller fem burkar. Så nu kan påsken komma.
Jag är alltid klar innan pingst.
Ha en riktigt skön sommar allihop!!

Det är läggs ut på facebook och nog fastnar leendet lite?
Jag tycker inte att vi kvinnor ska ha allt ansvar för julmyset, man kan hjälpas åt.
Med det som med allt annat så är det olika åsikter vad som är viktigt och nödvändigt,
men förhandlingar och listor brukar hjälpa.

Jag brukar sortera bort alla "måsten" till jul, men det har slutat med att det fanns inte så mycket jul kvar.
Julklappar och julgran, jo visst men dom är glömda på tre dagar efter jul.
Sedan står man där 27 december: Japp, jag fixade julen i år , men hallå, är den redan slut?!
Då har jag sorterat bort så mycket, för vad är helt nödvändigt egentligen?

Sätt upp en lista vad som ska göras och vem som ska göra vad och i en listan
kan ingå en timmes promenad för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar