söndag 23 december 2012

Bli lite nostalgisk i dag


Nu är det nära mina vänner. Snart susar julen in och vänder upp och ner på hela dagen.
Men om allt är fixat färdigt med kan den här dagen, dan före dopparedan, vikas till annat.
Ta det lugnt, gå en promenad, sitt i bästa fåtöljen med en kopp te och tänk en stund.
Julen och avslutet på det gamla året gör att man tänker gärna bakåt, vad har hänt nu året som var.
Och man tänker på sina anhöriga som inte är med oss längre.
Man förlorar sig i minnen och blir lite nostalgisk. Bli det!
 Tänk på dom som inte finns omkring oss och tänk ett tag på hur du har det.
Bara du lite sitter och funderar på: är det nog mycket julklappar och har jag pyntat överallt?!
Sånt håller vi inte på med idag
Vi gör som mina smarta ungar som tjatar: chilla mamma!
Då gör vi det, eller hur. En dag om året kan man chilla.

Jag har satt en amaryllis och hade inget bra växt-stöd, du vet dom blir så vingliga ibland.
Då gick jag ner i källaren och hittade ett metall-lager som jag trädde runt knoppen.
Och en metall-stång som jag tryckte ner i krukan
Det lagret får följa med upp så höga dom blir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar