torsdag 31 januari 2013

Två olika val


Den här gardinstången är köpt på IKEA,
nu skulle jag vilja ha den efter hela väggen.
Men icket, dom har slutat sälja dom.
Jaha, så kan det gå när man väntar för länge med sina idéer.
Det tog för lång tid att komma på idéen, inte att försöka genomföra den.


Jag köper ofta billigt och med olika resultat.
Gardinerna var inte den största investering jag gjort
och som man kan lista ut, krympte eländet säkert en decimeter på längden
när jag hade tvättat dom.
Och då hade jag haft förstånd att inte torktumla
(så dom inte skulle krympa så mycket!)
Jag vill inte ens visa dig så tokigt det blev så jag tar bilden uppifrån stället.
Nu kan jag göra två saker, antingen köpa ett par till och förlänga dom.
Du ser, det finns en liten spetsrand, så det ser inte helt fel ut som man skarvar där.
Eller bara strunta i det. Men det känns inte riktigt bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar