lördag 26 januari 2013

Pimpat sovrum


I min familj har vi ett välanvänt ordspråk som fungerar jämt.
"Om det ser nog djävligt ut så blir allt annat bra"
Här har vi ett praktexempel på att det stämmer.
Så här har vi sovit ett tag nu för jag håller på att tapetsera om sovrummet.
Möbler och grejer överallt och noll mysfaktor
Jag skulle fixa en säng-gavel, men den har varit klar ett tag .
Det var lixsom tapetseringen som drog ut på tiden.


Varför fattar jag inte för jag riktigt älskar att tapetsera.
Men uj, inte non-woven?! Nähä...
Jag och ungen tar och hakar lös dörren och lägger den på säng-gaveln.
Hepp, ett tapetserarbord.
Den dörren väger kan jag meddela.


Så ser det ut i detta nu.
Städat och snyggt, snabbt som attan en bild, innan någon lägger dit något.
Det fattas sänglampor, det är ett viktigt beslut som inte får bli fel.
En ska upp klockan fyra på morgonen och den andra läser på kvällen.
Det skulle finnas en utfällbar skärm emellan sängarna,
den fäller man ut om man har olika tidszoner, eller om någon är sur.
Glädje för alla

R ville hänga upp gevären ovanför sängen för det såg lite tomt ut.
I detta läge tackar jag alla myndigheter som bestämt att dom ska vara i vapenskåp.


Och så här såg sängen ut innan Inger med vitfärgen gick lös.

Det är verkligen en light-renovering:
två rullar tapet, bra med randigt, inget spill
och vitfärg på sängen.
Ja och nya sovrumslampor

Tack för du frågar, och ja, jag är sanslöst nöjd.
Det bästa är att det finns fler rum som behöver lite omsorg och kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar