tisdag 29 januari 2013

Jag har ett känslosamt liv


Kommer du ihåg att jag var iväg och köpte lite saker på second hand?
En gigantisk lamp-skärm och en serveringsvagn bland annat.
Nu har jag fixat till vagnen, helt galet vad den blev fin!
Det prickiga är plastat tyg som bara är lagt dit,
det är inte målat.


Perfekt för en fika.
Lite snålt med fikabröd tror jag...

Jag rullar den hit och dit men den har ingen självklar plats än.
Jag kanske har för mycket möbler?
Om jag kommer fram till det så får jag försöka sälja den.
Men just nu vill jag att den ska få ett bra ställe här.


Så här såg den ut när jag köpte den.
Grön och svår att bli förälskad i.
Nu går det mycket bra, restaurera möbler är faktiskt jätteroligt.

I början på ett projekt känns det hoppfullt.
Sedan , vid tredje varvet färg känns det bara åt helvete och till sist,
 när man är klar och har skruvat fast alla handtag och gångjärn
är man helt fascinerad och förtrollad.
Att det kan bli så bra!!
Och så känns varje möbel, jag lever i en berg-och-dalbana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar