fredag 4 januari 2013

Mera kök


Jag går vidare på samma tema, mitt kök.
Det är från IKEA, svart och det är nog ganska dramatiskt, men vi gillar det.
Vi har haft det några år nu så nytt är det inte.
Är det något som bytas ska det vara bänkskivan, för den nöts, skåpluckorna  blir kvar.
Dom två handtagen rakt fram är kylen.
Det som är tokigt att det går banne mig inte att ta kort, allt reflekteras mot skåparna!


Handtagen är från skrotbilar.
Vi har handtag från gammal Mercedes, handtaget från bagaget på Bubblan.
Knapparna går att trycka in men dom har ingen funktion.
Vi började med att limma fast dom, gick inte alls, vilket lim vi än hade.
Nu är dom skruvad fast, sitter som berget.

Haha, jag kommer ihåg att R var ute i djupsnön och plumsade för att skruva lös dom från skrotbilar!
Planering är ett långt och svårt ord!



Inne i en Amazon finns ett vädringsfönster.
Där satt den här.


Är det någon som tycker att det verkar opraktiskt med en matta i köket?
Vad är det då med vita golv!?
Jag målar på dom ungefär när andra torkar av sina.
Näää, inte så ofta, men två gånger om år. Men det är vattenbaserad färg, luktar inte och torkar  i ett nafs.
Men man avslöjad på en gång om man lägger städningen på "vänta-läge".
På dörrarna syns alla synder och golvet kan se ut som ett riktigt präktigt stampat lergolv.
Speciellt på våren, när ingen vill vara inne. Man gör inte ens mat inne ännu mindre städar.

Här har vi slagit sönder hyfsat med porslin, vasken är stenhård. Den är också från IKEA.
Ja hjälp vad vi handlar där. Men det här köket gick på ca 30.000 kronor.
Det är lagom för oss. Jag får ont i magen om vi slänger runt en massa pengar.
Nu är det som sagt några år sen vi gjorde om köket men köket funkar och jag vill göra om något.
Det måste väl vara ett bra betyg på två amatörer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar