torsdag 24 januari 2013

Frö pyssel


Jiihoo!! Kolla här!
Titta vilka mysiga färger, allt ska ner i jorden.
Som sagt, jag bor i Umeå, 15 grader kallt och över en meter  snö
så ingen plantering än på ett tag.
Men nog är det tro på framtiden att köpa fröer i januari.
Inte utan man känner en framtid och stort hopp.
 .Jag har dock en plan.
Jag har ett hörn som åtgärdas med växter bara det töat lite.
Total restaurering är nog ordet av det hörnet.

Så blir dom!!
Haha, nä jag har inte ens fuchsia-frö.
Men jag ville bara visa dig ljuset och en riktig sommarblomma.

Jag har skrivit förut om jag har aldrig fått frö att bli något,
men man får inte ge sig.
Jag är snart 50 år och alla tanter ska göra sånt här.
Så jag litar på gamla traditioner och urminnes-hävd.
Jag antar att hux flux kommer en frö-gen att växla upp
och jag blir ett proffs på all slags odling!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar