måndag 28 januari 2013

Planterings-iver


Ja, är det lönt att plantera om ens?
Även om man inte tror det, så brukar jag vara en fena på pelargoner.
Pinnen längst bak är en doft-pelargon
Man har lite svårt att tro det när man ser dom stackarna,
att mina pelargoner brukar vara som små buskar full med blommor.


Jag fick en praktisk hylla av min granne.
Nu när alla pelargoner ska ha ny jord och senare ska frön få en plats då
är den här verkligen bra.
Sedan tycker jag den ser så härligt skavd och nött ut,
så inte målar jag den, inte.
Här målas allt annat så något måste vara fredat.


Om dom flesta blommor dör, varför är det svårt att hitta krukor på våren?
Jag har sökt överallt, men i uterummet kommer jag inte in för all snö,
så ska man gissa att det ligger tjogvis därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar