fredag 11 januari 2013

Ett blombord av en portfölj


Snart, om bara fem månader...., får vi börja plantera ute.
Här i Umeå iallafall. Lite längre norröver.
När man säger så kan man undra var man bor egentligen.

Jaha, till dess gör vi så gott man kan.


Jag har köpt en portfölj på myrorna och la ner en svart sopsäck
så vattnet skulle vara kvar där det behövs.
När man håller på så här måste man ta lite offer, jag offrar väskan.
Den kommer nog aldrig överleva det här.


Sedan planerade jag ett gräs av något slag, murgröna, en  liten grön historia som
jag inte kan komma på vad det är. Den är jättevanlig och jag blir tokig när jag inte kommer  på namnet.
Och en begonia som påminner om alunrot. Vilken färg i bladen!


Snyggt!
Jag brukar få med mig spinn hem med murgröna så den får sina duschar med såpvatten.
 Jag ger mig inte utan strid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar