lördag 5 januari 2013

Befriande ljus


Åh så skönt att ta ner allt jul!
Jag sätter upp allt "tidigt", ja november i allafall, och det känns roligt.
Men så befriande att ta bort alltihop sedan.
Det låter som jag har tomtar och glitter i varje hörn men det har jag inte.
Jag tror varför det känns så bra att ta bort allt är alla grejer stör lite,
gran, pepparkakshus och änglar hit och dit är ivägen.
Nu är alla röda julgardiner väck och upp vita, lättskrövlade linnegardiner.

Och visst har ljuset försiktigt flörtat med oss här uppe i Norrland?
Jo, lite har det blinkat till och stannar längre varje dag.
Jag kan villigt erkänna jag är lite manisk nu när det gäller ljuset.
Man vågar inte kalla det sol, utan pratar om "ljuset".
Nu är dom stackars minuterna helt magiska, det kan gå mot rosa, lila och vara helt sagolikt,
men så få minutrar per dag vi pratar om!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar