onsdag 23 januari 2013

Min iderika familj


Jag vill presentera delar av min familj.
Det här är min yngste, ljuset i mitt liv, ett av alla tre ljus.
Han gick en gymnasielinje som var samhälls inriktad.
Med lite inblandning av olika bild och form-ämnen.

Så här ser han ut när han sitter och jobbar vid skrivbordet,
så exakt med höftbenet och axlarna.
Jag är så glad att han hade lite utrymme för sitt skapande
för den här lilla skulpturen har han gjort så bra.
Det är verkligen ett självporträtt.
Man kan ju undra hur framgångsrik han kunde ha blivit om han valt en annan bana?




Det här är min sambo, vi har bott i hop en herrans massa år.
Vi  gifte oss, skilde oss i två år och flyttade i hop igen.
Och nu har vi bott ihop i över 20 år.
Hjälp, han vet inte vad jag gillar för smågodis. ÄN.
Är det för mycket att begära det efter 20 år?
Lite roligt att hans bästa självporträtt är en tvål.
Men han är så här, på pricken.
Några detaljer är  överdrivna, som att hämta barn på dagis, det var många år sedan.
Men annars förstår man att han är hänsynsfull och har ett gott hjärta.
En riktig vardagshjälte

Nu har jag fler barn, jag måste hitta något bra till dom också.
Så det kommer en del 2 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar