onsdag 2 januari 2013

Hejdlösa klipp!


Jag har gjort ett hejdlöst klipp!! Tre pallar gamla fönster!
Min gud vad vi lastade, den stora bilen var på gränsen till för liten.
Nu skvalar det ideer som det kunde vara en vårflod.
Jag ska visa en del av dom:

Nu var jag på nätet och letade så jag ska kunna visa dig.
Växthus, dom kan vara små, inte 30 kvadrat med bygglov.
Det här mästerverket är gjort av
Linda Smith, The blue Gate i Wills Point, Texas.
Hon har gjort växthus på ben också. Man behöver inte kopiera, ta bara iden.


House of Eden Interiör har den här bilden på sin sida.
Här har dom tapetserat med en tapet med böcker, sedan sätter man fönster som dörrar.
Ser lätt ut men, näää. Det är mycket trix med lister och passbitar.
Ge inte upp! Gör en ritning, det kommer att se fantastiskt ut!


Här har dom satt en ordentlig bräda på och under. Sedan satt ner kant-bitarna i jorden.
Det stod inte, men gjuta fast ett fäst-järn kan nog vara en bra grej.
Det här hittade jag på GardenWeb forum.
Dom har tagit bort glaset och satt, är det kristaller eller pärlor?, i rutorna.
Det blir som en avdelare i trädgården..
Kan vara bra för våra växter som försöker överleva här i Norrland.

Allt det här jag visade är fönster med spröjs, hoppsan, tokigt.
Jag gillar när fönster är gamla, glaset är bubblor i och färgen släpper.
Så nu har jag fullt i källaren med skatter, jag känner mig som Joakim von Anka.
Eller Gollum. Haha!

Nu kommer jag vara skild och ovän med familjen om jag behåller alla fynd själv,
 så jag tänker sälja en del av dom. Under rubriken till höger "Till Salu" finns dom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar