torsdag 10 januari 2013

Ett litet pyssel


Jag gjorde en liten krans på kvällskvisten.
Ja, du vet, man blir som pysselnödig i bland.


Massa mysiga organzatyger, dom måste man bara gilla.
Dom är lite genomskinliga och glittrar, ja du förstår....


Jag har köpt på mig pärlor så man har hemma när det bär i väg.
Man kan inte sitta utan när kreativiteten slår till


Klipp ut blomblad ur tyget, gör dom lite större än vad du vill ha.
Sedan ska du bränna kanterna på ett ljus, här krymper tyget lite.
Jag sydde fast alla blomblad med pärlan med ett stygn så allt skulle sitta fast.
Gör en krans av najtråd, den är tjockare än ståltråd.
Och dessutom svart, det är snyggare.
Sedan tar man fram limpistolen och sätter på radion så du får lite musik.
Lägg något under för jag klistrade fast kransen i bänkskivan.

1 kommentar:

  1. Jag som trodde det blev ett halsband :P Men det passar bra som krans också! :D

    SvaraRadera