söndag 6 januari 2013

Finaste fönsterbord


Oj, nu är jag förälskad igen!
Jag har gjort ett litet bord av ett fönster, mått 53 cm x 51cm och nästan 30 cm högt.
Ett litet bredvid-bord med andra ord. Men vad fint det blev!!
Nött och lite grovt så där, precis perfekt!

Skylten och familjejuvelerna ingår inte,
man kan lägga dit fina vykort eller gamla pengar tex


Jag tog svarvade ben och skruvade fast dom i några brädor.
Det har varit en pall som är sågad isär.


Ett riktigt kalas-fint gammalt fönster på ovansidan.



Jag målade benen vita och sandpapprade lite.
Satt fast fönstret med ett par gångjärn jag hittade så man kan vika upp det.
Det blir som ett litet mellanrum så man får dit ett pärlhalsband,
ungefär den storleken går dit.

Sedan lägger man ner allt som är en kärt, bilder, smycken.
Ja, vad du vill. Ett kärleksbrev skulle vara som pricken på iet.
Nu har jag inget, så jag la dit en plåt-skylt.
Det här blir så bra för man sätter ner det man vill och då blir det så eget,
det är bara mitt!

Jo, det är ett fönster, så tappar man ner kaffemuggen på det kan det gå sönder.
Men då får man laga det som vilket fönster som helst.
Vad det beträffar städning kan man dra ett varv med damsugaren först
och sedan ta fönsterputset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar