tisdag 1 januari 2013

Tips för översvämning


Jag har hyfsat svårt att hålla mig till ordningen. Både mot alla helger och årstider.
 På den här bloggen sätts in allt som finns i min skalle just nu.
Så nu på nyårsdagen kan du vara säker på att inte blir det ett inlägg om nytt år, framtid eller något sånt.
Sånt kan du läsa om någon annanstans.

Så här ser gatorna ut i Umeå runt nyårshelgen.
Det blir helt galet med vädret nu, det har varit en kanonfin vinter med sago-landskap
och massor med snö, men hur är det nu?! Hällregn gör så här med vintern.
Allt bara förgäves.

Jaha, om vi skulle försöka få bort allt vatten från vägen?
Det är då inte enkelt att veta var väg-brunnen är under all snö så du ska få ett tips.
Jag skottar fram samma brunn två gånger per vinter men har samma problem att komma ihåg var den är.


Om du går in på Hitta.se och tar fram "gatubild", där ser du din gata på sommaren.
Då kan du se var den är. På det viset sparar du massa svett och irritation.

På lykt-stolparna sitter en massa plåt-brickor och det är meningen av dom ska du fatta var brunnarna är.
Ja, inte jag i alla fall. Någon har förklarat det där för mig och det var då helt galet.
Nej du har bra hjälp av Hitta.se. 

Oj så fint det blev?!
Nä, det var nog finare för en vecka sen, men nu är det inte två dm vatten över vägen i allafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar