fredag 1 februari 2013

Nycklarna i vårt liv


Tror du att vi missar något?
Något väsentligt som vi inte fattar att vi går miste om?
Håller vi på att i panik "leverera" till fördärvet?
Är vårat sätt att leva, så olika liv vi har var och en, så bra  för oss?

Ja, inte vet jag
Det jag med säkerhet kan säga att emellanåt var det bättre förr...


Nej, oj, förlåt, så kan jag ju inte säga.
den moderna kvinnan med utflugna barn och med nästa del av sitt vuxenliv mitt mellan ögonen.
Utveckla sig själv och börja tänka "vad vill jag?"

Gud så tröttsamt, jag är väl ungefär samma nu som förra veckan.
Den skillnaden är att jag ogillar skarpt rent skräp och idioter, jag har inget tålamod alls där.


Varför ska då det vara bättre förr?
Dom hade då vett att göra vackra vardags saker.
När jag renoverar och fixar möbler hittar jag ofta detaljer som
verkligen är ett gediget hantverk.
Solida träslag, fasat och svarvat, och som på bilderna, vackra nycklar.

Det jag tänkte på var att ser vi sådant som är vackert och fint i vår vardag?
Eller  måste det vara dyrt för vi ska se det?
Kan vi uppskatta en promenad med frisk luft om det är gratis och enkelt?


Ja och så här ser det ut nu.
Lite klent kan tycka, fast jag lagt dom på en röd kudde för att få lite flärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar