måndag 14 januari 2013

Vårat garage


Jag vill visa dig vårat garage.
Detta bygge är minsann inget snabb-pyssel som mycket annat jag visar dig.
Det här är en 20årig dröm som min sambo har haft och nu är uppfylld.

Vi  bodde på landet förut och vi har ritat olika garage som taggar mot maskinhallar
och sedan gått på banken för att låna pengar. Men på något vis blev det inget garage av.
Nu bor vi mitt i stan och det ska vara bygglov för cykelförråd och gud vete allt.
Nu blev det av!


Jag fick skynda mig att ta bilden,
 för jag vet att om en sekund så är det proppfullt här inne.
Golvet ska målas rutigt, men det blir nog inte förrän i sommar.

Ja man får vara snabb för nu står det två bilar, en ska fixas och en ska skrotas,
två keramik-ugnar, en ska jag behålla, en ska säljas.
Plus lite möbler som jag har fixat till, alla dom ska säljas.

Hrmm, jag undrar om jag kommer att hitta igen golvet i sommar


Vi är så himla nöjda med garaget, det är ett lösvirkeshus
och varenda bräda har jag målat.
Vi fick hjälp med att gjuta grunden, tack alla,
men resen har vi gjort.
Jag är mest nöjd med att det blev så snyggt. Min förtjänst!
Och sambon bor nästan där ute för det är allt vad han drömt om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar