torsdag 28 februari 2013

Små hantverk


Här har jag nu knopparna som jag (äntligen) kunde bestämma mig för.
Alla är så himla fina så det är bara svårt att bestämma sig.
Dom ska fast på den stora bokhyllan som jag håller på att renovera.
Du ser vad fina dom är!
Som en liten godis ligger dom där.
Jag tycker dom vann på att dom inte är så stora.
Och att dom är välgjorda, som ett litet hantverk.


Det har varit den envisaste förkylning, eller om dom var två stycken,
som satte stopp för några blogg-inlägg nu några dagar.
Jag tyckte inte att det fanns något kul att skriva om nämligen.
Det är det värsta med sjukdom, att man inte har varken lust eller hopp.
Ont och snor kan man stå ut med men det är rent gräsligt
 när hela ens personlighet blir helt förändrad.
Men med alvedon och dom vackraste porslinsknoppar kommer livsglädjen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar