onsdag 6 februari 2013

Mormors chiffer


Jag varvar tapetsering, renovera möbler med virkning.
Inte dåliga dagar kan jag säga.
Tapetseringen ligger lite på vänta för slipningen är inte gjort än.
Den blir av på torsdag, så är planen.
Men möblerna är starkt på gång.

Jag håller på med två vanliga IKEA byråar, dom kan bli bra
Ett hörn-skåp som doftar tobak, som är nätt, vackert och blir absolut bra.
Ett tungt ekskåp, som beter sig som en diva och kämpar emot mig på alla sätt
och som kommer att bli fantastiskt mäktigt.

Och för att vila ryggen så virkar jag åttkantiga mormorsrutor.
Gud, va kul det är, men jag tycker jag har suttit och virkat 100-tals,
men det är bara sex stycken. Som har blivit klara.
Jag har repat upp en hel del

Jag har inte fått till blomman i mitten.
 Den ser fortfarande lite skakig ut.
Vilken tur att mamma översatte beskrivningen,
för det står något helt annat än vad jag tycker det står
Men det är väl så med chiffer, man ska knäcka koden. Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar