lördag 16 februari 2013

I-lands problem


Jag försöker att organisera jätte-hyllan,
nu står det delar överallt.
Randig tapet, det är bestämt, frågan är stor när det gäller knoppar.
Det vacklar hit och dit.


Japp här är den.
Delar av den, det finns mera.


Kanske den här?


Eller inte?
Vad jag gillar att ha ilands-problem.

Jag ska tapetsera färdigt så möblerna som ska in det rummet hamnar på rätt ställe.
För nu står det sängar på högkant lite här och där.
För nu är det bevisat att jag och sambon behöver en säng, en toa
och en kaffebryggare.
I resten av huset har vi travat möbler i olika status, en del på vänta, en del avtvättade
många målade olika många gånger och en del , hör och häpna, färdiga!
Sedan  har vi en märklig inrednings-stil, färg-burkar och tapetprover ligger överallt.
Och det är bara till mina möbel-projekt.
Så idag blir det en städ-dag. Har fjantar vi inte med en damsugare utan mera basic.
Bära möbler, bära möbler hela dan.
Undrar om jag måste muta med en semla?

2 kommentarer: