fredag 15 februari 2013

Blåbärsglass


Vi var förbi IKEA i Sundsvall när vi hade hyrt en lastbil
och åkte på roadtrip för att köpa möbler.
Där är ett bra depå-stopp för mat och toa.
Samtidigt som sambon klagar, lite för att få låta,
springer jag igenom butiken.
Denna gång likadant.

Efter flera dagar kom jag ihåg en färg som jag såg inne i ett "visningsrum".
(Man undrar hur min hjärna fungerar, har den sommartid eller vad?)
25 mil enkel väg för att ta reda på vilket färgnumer fungerar inte riktigt,
Umeå har som bekant inget IKEA än.


Då mailade jag deras kundtjänst och frågade om färgnumret .
Och fick det!
Herregud vilka frågor dom ska få dom stackarna.
Jag var nog inte helt glasklar i min fråga och beskrivningen av rätt "visningrum".
Visst heter det så? Rummen som är möblerade för att inspirera?
Jag tror jag skrev: Det ligger rosa kuddar i soffan...

Hur som, det kom en kod, tack, och jag åkte till en färgaffär som blandade provburkar.
Här är dom nu.
Visst är det fina färger?
Jag vill ta en sked och äta upp alltihop, det påminner om blåbärsglass.
Nu idag ska jag hitta något och provmåla på så jag kan se hur det blir på riktigt.
Men jag tror att det får bli hur det vill, jag gillar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar