tisdag 19 februari 2013

Kalsonger till sladden


Jag vill visa dig vad jag knåpade ihop igår.
Det är en strumpa på luren till telefonen.
Förutom bortkastad kvinnokraft så finns det vissa poänger med den.
Sladden kommer inte att trassla som dom gör annars.
Sedan är den snygg och sladden fryser inte. Haha
Här försöker jag hitta på massa olika ursäkter.

Det är vansinnigt roligt att sticka och du kan glömma både umgänge och tv.
Mat och dusch också för den delen, man vill bara fortsätta.
Det här ett litet pill som tar en kväll, kanske två att göra klart.


Det är så här det brukar bli, du känner igen det va?


Jag tog stickor 2,5, tror jag, för märkningen var borta och ett gran med akryl i .
Det är lite mer elastiskt, bomull är ganska stumt.
Det räcker att lägga upp fem maskor och här stämmer det verkligen:
håll på ett tag för att i början är det svårt när man inte har något att hålla i.

Här i Umeå finns en garnaffär med fantastiska butiksbiträden,
så gör som jag, fråga dom som vet.

Sedan googlade jag: hur man stickar ett fodral till hörlurar
och där hittade jag precis hur man ska göra.
Jag tänkte bara kopiera in länken hit men det fungerade inte så du får söka själv.
Men hittar jag kan du hitta.
Det är kanon med youtube för en som jag som glömt hur man stickar eller virkar.
Där kan man se skillnaden på smygmaska och luftmaska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar