lördag 2 februari 2013

Ingers place


Jag ska visa dig Ingers place.
 Jag har en atelje/verkstad/ eller vad man ska kallad det.
Det beror på hur bra det går så ökar statusen på min utflugne sons gamla rum.
Jepp, du ser rätt: Hon har ingen skydds-papp på parketten!!

Jag håller på med en mäktig, pompös möbel nu.
En riktig 40-taggare kan man säga.
Jag tycker att jag gör den en en tjänst, men den är motsträvig och tjurar.
Hur det tar sina uttryck är olika. Det går inte skruva lös gångjärnen.
Jag målar tio varv och det blir inte riktigt bra.
Det går inte att justera in luckorna.
Den här madammen  envisas å det värsta!

Jo, det kan hända att jag behöver komma ut bland folk så jag slutar att prata med möblerna.


Den här möbeln har träknoppar som man ska lägga glashyllorna på.
Inte några metallploppar här inte.
Sedan har den slipat glas i dörrarna.
Bara glasen väger så hela skapelsen står stadigt kan man säga.
Väger bly, jag vet för vi skulle bära in den.
Den går att ta isär naturligtvis, men det var första gången jag inte trodde vi skulle fixa det.



Här är lite olika möbler med olika status.
Den svart/vita längst bak är klart men hörnskåpet har bara fått en tvätt.
I hörnskåpet har någon förvarat tobak.
Det luktar tobak i överskåpet nämligen.
Det är kul när man upptäcker sånt.
Det har ju varit någons möbler och dom har använts 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar