måndag 26 november 2012

Advents ljusstake

På den stora dagen D, fick min ny gjorda ljusstake både ängar och guldljus.
Men det går fort att elda upp ljus och vita IKEA-ljus var helt ok och mycket billigare.
Änglarna hade jag bara satt fast med en tråd och det innebar en viss passning,
så dom fick bara vara med en liten stund
Jag har sett en massa olika kopp-ljusstakar numera. Ett genomgående tema är muggar eller koppar.
Man kan ta fina design koppar och fylla dom med sand och ställa ner ljuset i, men här har jag tagit en ordentlig kakelplatta som vi hade kvar från något badrumsprojekt. Limmade fast fyra kaffekoppar från loppis och i dom kopparna  limmade fast ljushållare från Panduro. Åhlens har den roligaste utbudet med jul-grejer och där hittade jag renarna.
Där finns både robotar och silver-döskallar om det är det man är ute efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar