onsdag 14 augusti 2013

Min invirkade Ford Fiesta


Jag håller på att virka in min bil.
Rattmuffen är stickad men annars virkas det.

Jo, jag har för mycket fritid, men lite kul är det!

Jag väntade med alltihop för att vara säker på den skulle gå igenom besiktningen.
Men det tog TRE besök på bilprovningen för att den skulle gå igenom!!
Handbromsen ställde till alltihop.
Eller så ville dom träffa mig flera gånger....


Det finns lite glitter-tråd kvar sedan små-barnas sockar så det blir med glitter i .

Helt otroligt, jag har glömt hur man virkade blommorna,
och jag som virkat ett helt överkast i vintras.
Jag fick fråga mamma, hon är helt makalös när det gäller beskrivningar.
Hon håller på ett tag och efter en stund har fått kläm på hur det ska se ut.
Jag är analfabet på sånt, när det står 2 st vill jag ha det till två stycken,
inte två stolpar som det nu betyder.
Ja du hör ju, det krånglar till det ordentligt


Det är mest montering och inte så mycket virkning det här handlar om.
Alla nackstöd ska naturligtvis bli invirkade.
Jag har inte hunnit så långt än så det här nålade jag fast för att visa hur jag tänkt.

Jag ska försöka att göra dörrsidorna (på insidan av bilen)
och det blir en massa pill.
Jag räknar med att det tar hela vintern för här har vi inte bråttom.
För vad ska man göra då!?

Här är en länk till "rutorna" som egentligen kallas "afrikansk blomma"
http://moaslovelythings.blogspot.se/2011/01/afrikanska-blommor-virmani.html
men jag virkade inte varv 3.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar