tisdag 16 april 2013

Vackra fönster


Jag håller på att vår-städa ute och hittade mitt vackra fönster.
Jag har sparat ramen i en massa år och visste inte vad jag skulle göra med den.
Då kom jag på att man kan lägga in glas i olika färger i den.
Det är två olika blåfärger och sedan vanligt fönsterglas,
men också mönstrat glas.
Det är satt ihop på samma sätt som krukan jag gjorde förut med klockor i.
Det är tejpat med koppartejp runt bitarna och sedan lött fast.


Översta glaset som är lite fläckigt är en hylla från ett kylskåp.
Den randiga tredje på höger sida är från ett toa-fönster.
Det har var nog den första jag gjorde så lite snea är bitarna, men den är fin ändå.


Här har jag gjort en 3D ängel i glas.
En spegel som mage och vingarna är från en flaska.
Tekniken är densamma, tejpa och löda.
Tro nu inte för all del att jag svängt ihop dom här mellan städvarven.
Jag har gjort dom förra året men hittade dom nu, mitt i värsta städandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar