torsdag 11 april 2013

Designade fågelholkar


Min unge i södra Sverige frågade idag om jag var sjuk
varför jag inte lagt upp något på bloggen på flera dar.
Nää, men jag har gjort fågelholkar, fyra stycken närmare bestämt.
Jag hade planen klockren hur dom skulle se ut,
men jag glömde bort en sak.

Jag kan inte det här med trä.
 Jag svettas och svär, det blir inte rakt och det går inte att  spika ihop.
Jo, jag för-borrar och sandpapprar, men @ vad det är svårt.
Det höll inte på att bli något alls, men då fick sambon göra en insats som tak-sågare.


Det här är modulerna, jag hade en ritning hur det skulle vara.
Rakt och snyggt.


Jo, snygga blev dom.
Men jag hade tänkt kunna komma med en fågelholk som inflyttnings-present.
Tex till en nära släkting som har lagt ett bud på en stuga.
Kul grej, men holkarna var så svåra att bygga , så det kan få bli en ros istället.


Och det är inga fåglar som ska bo i dom och det vanliga tapeter
så dom går inte att ha ute.
Men under tak och i uterum går det vanvettigt bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar