måndag 15 april 2013

Tips på att rädda en iskall måndag


Här i Umeå regnar det iskallt idag
Och det enda som kan hjälpa upp tillvaron är rosa, närodlade tulpaner
 i min ljusblå kaffepanna.
Ja, banne mig att det hjälper


Jag har köpt några nya penséer i den tron att dom här kommer jag ihåg.
Ibland är jag lite över entusiastisk för jag tror verkligen att jag kollar
hur kallt det är på kvällen och tar in dom om det skulle behövas.

Jag har fyllt betong längst ner i stöveln så dom inte ska blåsa omkull.
Man ids inte blanda betong bara för det så man får komma ihåg att göra lite
extra när man blandar till något annat.
Annars är det kanon att plantera i gummistövlar för fukten är kvar,
det torkar inte ut i första taget.


Men jag kände mig som en skurk när jag tog ut dom i det här survädret.
Men brevbäraren kan få bli lite glad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar