fredag 12 juli 2013

Second hand fynd


Vi var på turné till Skellefteå för att köpa möbler och kom hem med lite fynd.
Förutom två fina skåpar så hittade jag nysilverbestick.
Jag har kollat på tradera nu och då men det har inte blivit affär
men jag hittade dom här nu när vi var iväg.
I en skål med servetter mitt på bordet så då står besticken där dom används.
  


Dom är rengjorda efter bästa råd:
Hett vatten med lite salt och bakpulver. Tillsammans med en remsa folie.
Låt stå några timmar.

Helt suveränt resultat och utan kemikalier


Sedan hittade jag den här!
Jag blir så full i skratt av dom här tavlorna!
Så pompösa och helt obegripliga. Men ofta vackra.

Glad i hågen betalade jag i kassan på Statsmissionen i Skellefteåhamn.
Himmel va grejer dom har!!
Och sambon står och skakar på huvudet,
men jag tänkte sätta upp den ovanför hans sängbord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar