tisdag 23 juli 2013

Ett kvälls-pyssel


Vi har varit till England några dagar och jag har börjat att sticka sockar så jag tog med stickningen.
Ja inte stickorna för då skulle jag väl bli av med dom i kontrollen på flyget.
Men i 27 grader värme stickar tok-tanten sockar.
Så går det!!


Långa och mysiga skulle dom bli


Men nää, jag kan inte sticka hälen.
Kollade på youtube men inte fattar jag för det.
Jag stickade en B-häl men ska lära mig på riktigt någon dag framöver


Snygga, eller hur!?
Garnet är så finurligt att det blir ränder, inte bara ett mischmasch.
Dom blev kvar i England, förr eller senare blir det nog kallare där
så min unge behöver dom


I all värmebölja behövs kall öl.
Och jag var och köpte allt möjligt, mycket för etiketterna.
Den blonda häxan var nog godast här, enligt mig.
(som inte kan ett skvatt om öl, utan köper finaste flaskan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar