söndag 17 mars 2013

Nu är jag på gång!


Nu äntligen!
Detta är överdelen på skåpet som ska bli grått.
Linoljefärg vill ha trärent så min gubbe har varit vänlig och slipat ner det.
Jag har lite astma så där lite till helgdags,
och den gillar inte slipdamm vill jag mena.
Nu har jag sån tur att gubben slipar gärna om han slipper måla!
Tack, så gör vi!


Helt ljuvligt gott doftar det!
Jag har spätt ut första lagret färg med terpentin så det ska gå in i träet  


Jag hade en vag ide om en gammaldags rosa färg på några detaljer.
Det här är ett färgprov från det.
Mjaa, inte den rosafärgen är väl det första jag vill säga.
Titanröd med zinkvitt blev näää
Jag behöver... ja vad...brunt?

Eller sover jag på den saken.
Det rosa temat kanske stryks från hela projektet.


För att maxa hela dan blev det en kladdkaka med glasyr på.
Den doftade helt fantastiskt, den också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar