torsdag 7 mars 2013

Ett stickat fodral


Jag har stickat ett fodral till min cykel!
Idéen är inte min, jag har sett en bild på nätet.
Men så här blev den.

Vän av ordning kan ju säga: så onödigt, dyrt och opraktiskt.
Jo, det får man säga, men det tog två dagar och garnet kostade 35 kronor.

Och framför allt undrade jag om det skulle gå och om jag kunde.
Så ifall det känns besvärligt att någon stickar ett fodral till cykeln
se det som ett konst-projekt och det var nästan gratis.
När den blir vansinnigt skitig klipper jag bort det.



Här är jag i full gång.
Du ska veta att det tog längre tid att fundera på om jag skulle idas börja
än att bara göra det.


Men garn-korg och sticknålar på styret.
Man vet aldrig vad som ska behövas stickas...

Jag är glad och stolt över den, den blev helt galen!
Jag tycker den blev vansinnigt fin,
helt onödig naturligtvis men stora mått charm.
Sedan är det lätt att beskriva den om den blir stulen!

4 kommentarer:

  1. Oj så galet söt!! :D :D

    SvaraRadera
  2. Helt underbar! Har sett en live i Uppsala och googlat många och är så fascinerad av idéen.
    Skulle absolut ge mig på att göra en själv om jag inte redan hade en überfin cykel. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Ja visst är cykeln frän! Jag hade på mig min rosa kappa och åkte i väg på premiär-turen på skärtorsdagen. Kändes lite som jag skulle till blåkulla... Folk log och ungar vinkade, så nära ett kändiskap kommer jag nog inte. Men det är inga pengar, bara lite jobb att sticka in en cykel och folk blir så glada när man kommer
      //Inger

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera