onsdag 11 september 2013

Garderob-bygget


Vi ska bygga en väggfast garderob, eller förvaring ska vi kalla det.
Man ska inte hänga upp kläder, bara lägga dom på hyllor har jag tänkt.
Här har jag börjat riva ut den gamla.
Fönstret till höger i bild är en av tre som ska användas som dörrar.


Hela bilen full av virke.
Himmel vad mycket olika sorter vi skulle ha.
Pärlspont, hörnlister, råspont...och något mer...
jag har glömt. Vi ska säkert dit igen och handla mer.



Lite bilder av vårat kreativa kaos vi bor i.


Fönsterna som här är målat första varvet.
Målat med linoljefärg, naturligtvis.


Jag har hittat fina beslag och gångjärn på nätet som passar till bygget.
Allt ska användas, jag har en ritning .


Det var då långa bräder, den där pärlsponten.
Den räcker ut i hallen.
Men jag behöver inte gå in dit just nu,
så vi har gott om tid att göra klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar