onsdag 26 juni 2013

Kannor som lampor


Nu har jag gjort tekannor som lampor.
Jag köpte ett gäng på loppis, det går åt någon så köp någon fler än som behövs...

Jag började med att borra en massa hål under, så man skulle kunna få lös botten.
Det gick inte kan jag upplysa om, det sprack.



Så då sågade vi av underdelen, det gick bättre.
Sedan blev det att slipa till och helt perfekt blev det inte
men jag var så i gasen att få dom färdiga så jag har inte bekymrat mig.


Bort med knoppen på locket, limma fast locket i kannan.
Såga bort underdelen så man får dit lamphållaren och slipa till.
Sedan köpte jag textilsladd på Classes, där var dom billigast.


Och nu klar!!!
ÅÅhh, vad jag är förtjust i dom!
Kanske för stark lampa för det lyser igenom så bra.
Nu har jag kannorna i taket och kopparna på en pinne i trädgården..
Ja, hur blev det nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar