söndag 9 november 2014

Min käraste möbel


Den här möbeln, ett skrivbord med en överdel,
var någons käraste möbel.
Hur jag vet det?
 Jo det fanns en anteckning under en låda att May hade köpt den 1970.

Så himla kul när man hittar sånt här!
May och Birger kanske lever. Vart såldes skåpet?


Ja, jag köpte det 2014 och målade om det.
Hoppas May gillar det.

Sedan har Katarina köpt det av mig och jag tror att hon är nöjd.



Maken till massa lådor...
man kan få leta ihjäl sig här. 

Sex små lådor, två under klaffen och tre stora lådor


Vackra detaljer och just nu, den absolut finaste möbeln någonsin.
Men oj, va tung den var!


Mays lilla brev till mig. Och alla andra.

Egentligen tycker jag att det är rart och intressant
och skriva så här. Undrar om jag ska göra likadant ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar