lördag 1 mars 2014

Walk in closet

Här tar vi termen "walk in closet" till nya höjder.
Ovanför trappen finns ett litet tokigt utrymme,
jag har haft ett skrivbord med en symaskin på nu ett tag.

Sedan har vi lagt kläder som "är på gång" över trappräcket.
inget fel i det men ibland rasar allt ner.

Nu har jag fixat till en pardörr som vi har köpt i somras.
Jo, fixa och fixa...jösses vilket jobb jag har lagt ner!
Först alltihop två varv linoljefärg, båda bak och framsida
Sedan på med färgpigment, grått och turkost.
Dutta och pilla så det bara ska se nött ut, inte påmålat.
Sedan slipa med sandpapper och grov tvättsvamp.


Ok, nu är jag nöjd.
En plåtlåda för sockar på den ena dörren
och en hängare som man hänger över en dörr på den andra.

Det går säkert att hitta något som ser lite mer skamfilad ut,
men nu fanns bara en sån här i huset.
Det får duga tillsvidare.

Sedan satte jag upp ett par nycklar.
Skulle väldigt gärna vilja att dom skulle passa i låset
men inte en chans där.


Sedan vår tvätthink som hänger med, årtionde efter årtionde.

Och till sist, en stol så man kan pusta ut innan man går ner och gör kaffe.
När man hängt dit lite kläder kommer man aldrig se elementet, eller hur?


Så här såg dom ut när vi köpte dom,
helt överlycklig var jag ...jo, det är jag nog fortfarande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar