söndag 5 maj 2013

Mina egen-designade blomlådor


Nu när vintern äntligen gett med sig går det faktiskt att bygga lite ute.
Här blev det tre stycken blomlådor, med sånadär tjusiga hörn.
På Plantagen har dom en odlingsbädd i två våningar där jag såg hörnen.
Ja, mycket flottare än dom här, men dom här står på min gård nu,
och mycket billigare. 200 spänn för tre lådor närmare bestämt.


Först mäta och såga.
Typ en miljon bräder.


Sedan skulle hörnen mätas ut.
Det som är bra med dom här att dom blir stabila.
Sedan blev en bräda under, så den kommer upp från backen
och ett bit armeringsmatta i så det finns något att klättra efter


Två stycken är 1,5 meter långa och har tre bräder på varann.
Sambon tyckte att det blev alldens för högt
men jag vet att i sommar så klarar plantorna sig bättre när dom har ordentligt med jord.
Då är det inte en kris om man glömt att vattna en dag.

Och en blev lite kortare och bara två brädor hög.
Men den ska stå där det är lite skuggigt.
Målat med linoljefärg naturligtvis. 


Nu vill jag att du tänker bort sladden (vad gör den där?)
Och tänker dit sockerärtor i bakkant och
"blomman för dagen" i resten av lådan!
Bara jag får fröna att gro så är jag övertygad att det blir fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar